Oros – EN
Oros on kivide kokkupõrkega, vulkaanipurskega, mägesid loov, tarkust koguv, tegevus-ökonoomne strateegiamäng.
Üksikutel mängijamattidel liigutavad mängijad oma jälgijaid tegevusalade vahel, võimaldades neil manipuleerida jagatud keskkonnaga nagu laamtektoonika hiiglaslik pusle.
Tegevusruumid võimaldavad mängijatel maaridu nihutada, liigutada ja kokku põrgatada maaplaate, moodustada ja pursata vulkaane, kummardada, et omandada tarkust, reisida oma järgijatega mööda pidevalt muutuvat maastikku ning ehitada mägedele pühasid õppe- ja kultuspaiku.
Pühapaikade ehitamine ja pühades paikades kummardamine toob tarkust, mida kasutatakse iga tegevusruumi jaoks saadaolevate võimete parandamiseks. Tarkust kasutatakse ka iga ehitatud püha koha lõppmänguväärtuse parandamiseks ja muude väravate saavutamiseks, mis on väärt lõppmängupunkte.
Pühade paikade ehitamisel tõusevad Targa pooljumalad zikuraadile, mis toimib mängu lõpupoole taimerina. Kui üks jõuab tippu, lõpetavad mängijad vooru ja annavad seejärel kokku lõpptulemuse.
Orose keskmes on ainulaadne võime nihutada, liikuda, üles ehitada, purskuda ja ümber paigutada maad lõpmatult ühendatud mängukeskkonnas. See mehaanika muudab iga tegevuse loova probleemide lahendamise, abstraktse mõtlemise ja pidevalt areneva strateegia mõistatuseks. Mängu teine põhiaspekt on mängijamatt, mis kasutab tegutsemisvõimaluste juhtimiseks minimaalset töötajate paigutamise mehaanikut. Matt säilitab ka tegevusmajanduse, mis areneb iga mängija jaoks erinevalt, kui nad investeerivad oma kogutud tarkuse erinevatesse tegevuse täiustustesse. Nende põhiaspektide tõttu on mängijatel kümneid strateegiaid, mida uurida ja iga mäng kulgeb erinevalt, kuid samas konkurentsitihedal viisil.
Vanus: 14+
Aeg: 60-120 min
Mängijad: 1-4